ny kolonistuga = ny blogg

Dryga 200 dagar har passerat sedan vi började bygga på min dröm. I helgen var det faktiskt premiär för första övernattningen, om än på en luftmadrass (minus luft fram på småtimmarna), i röran med byggdamm och nymålat tak. Ljuvligt hur som helst att utan stressen och separationsångesten innan hemgång få tända grillen på kvällen, och sedan vakna till fågelkvitter.

Foto: Sara
 
Ny kolonistuga.  Ny start. Ny blogg. Så går tankarna, eller rättare sagt så är det bestämt. Denna gång med en tydligare association till kolonin... men namnet håller jag på tills jag är klar med layout och design. Hoppas DU följer med mig dit!
 
#1 - - josefineskoloni:

Men så härligt jag ska nog ha min första övernattning till helgen. Då åker grillen fram med!

Svar:
Sara

#2 - - meta:

Självklart gör jag det det är så kul att höra och se hur andra i byggaretagen har det. Vad kul att ni kan sova där ven om det är primitivt än De är så mycket roligare att kunna vakna och sätta igång med dagens göromål och för inte tala om alla mysiga fina kvällar det kan bli om det nu kunde sluta att regna och bli varmt. Lycka till med allt
Jag har fått lite tråkiga besked så just nu känns det tungt med bygget, det ordnar nog sig var det lider man måste vara positiv.
Ha en fin och skön vecka även om det regnar
Kram Meta

Svar: Tråkigt att höra, hoppas att det ljusnar snart igen! och att värmen kommer för att stanna!
Sara

Till top