fokus på blommigt - nybygge dag 77

Projekt - ny kolonistuga / Permalink / 1
Min kära make kan inte hålla sig borta från kolonin, han spikar, skruvar och kämpar. Igår fick han även assistans av min pappa, så det går framåt fortare än vad jag hade räknat med. Innerväggarna är snart på plats och jag tänker att jag snart får komma in i bilden mer. För mitt fokus är att få in lite möbler så att både boden och vårt källarförråd blir lite luftigare. Vore ju dessutom skönt att ha ett kylskåp och en köksbänk på plats inom kort så det är lättare att t.ex fixa kaffe.
 
Ett annat fokus som min make förmodligen skulle fnysa åt är att jag sitter med datorn i knäet och kollar på tapeter nu, kanske inte något att prioritera men ändå värt att drömma om! Det är bara på en vägg det kommer bli tapet, som en tavla. Jag har en bild framför mig av någon turkos, grön, rosa, blommig, ljuv dröm med fjärilar och fåglar.

Här är två alternativ, från Pip studio och Colefax and Fowler, är jag på rätt spår tycker ni?
#1 - - Josefine:

Men superfina båda två! Min favorit är den till höger.

Svar: Det är ju bara sååå svårt att bestämma sig, som tur är har jag tid att fundera :)
Sara

Till top